Indywidualne rozwiązania ważniejsze niż usługi cyfrowe w trakcie podróży
Jak wynika z najnowszego raportu Accor na temat branży turystycznej, wysoce spersonalizowane usługi zyskują kluczową rolę w planowaniu podróży dla pośredników turystycznych.
Wiodąca grupa hotelowa na świecie w raporcie Tailor-Made Touch or Digital Efficiency przeanalizowała najświeższe trendy, strategie i technologie w turystyce, przygotowując zbiór obserwacji na temat branży w post-pandemicznej rzeczywistości odbudowy oraz perspektyw na przyszłość. Jak wskazują eksperci w dobie niezbędnej i wciąż trwającej cyfrowej transformacji, najważniejsze jest rozwijanie usług i dbałość o relacje z klientami wykraczającymi poza dotychczasowe modele pośrednictwa.
Obserwacje z rynków europejskich wskazują na dynamiczną transformację sektora pośrednictwa i doradztwa turystycznego ze znacznym wzrostem wykorzystania technologii cyfrowych. Ta zmiana zachęca coraz większą liczbę firm to zmiany modelu działalności biznesowej w kierunku platform lub dostawców technologii na rynku B2B.
Raport podkreśla, że właściwie stosowana technologia, od platform komunikacyjnych po płatności i sztuczną inteligencję, może być nieocenionym wsparciem w doradztwie turystycznym. Za pomocą szerokiego wachlarza usług i dostępu do potężnych cyfrowych kanałów dystrybucji pomaga pośrednikom zoptymalizować wydajność przy wykorzystaniu narzędzi promocyjnych, co przekłada się na lepiej dopracowane i precyzyjne usługi.
Jednak przy znaczącej roli technologii, eksperci Accor wskazują, że prawdziwym kluczem do sukcesu doradców turystycznych w zmieniającym się świecie jest zdolność do nawiązywania bliskich relacji z klientami, co pozwala na otoczenie ich spersonalizowaną opieką, której obecnie oczekują.
Konsumenci coraz bardziej cenią doradców turystycznych, którzy wiedzą, jak sprawić, by podróże obywały się bez stresu, potrafią dostosować usługi do indywidualnych przyzwyczajeń oraz w elastyczny sposób zaplanować wszystko w najdrobniejszym szczególe. Dużą rolę odgrywa osobiste wsparcie, które dodaje otuchy i rozwiązuje problemy, gdy tylko się pojawią. Możliwość świadczenia usług na takim poziomie spersonalizowania daje przewagę konkurencyjną nad podmiotami oferującymi obsługę wyłącznie przez platformy cyfrowe. Doradcy, którzy potrafią maksymalizować tę przewagę, wykraczają poza oczekiwania klientów, dają im coś ekstra, budują z nimi więź emocjonalną, której ich konkurenci nie potrafią zbudować. Oczywiście technologia cyfrowa ma do odegrania ważną rolę w tym doświadczeniu, jeśli jednak agenci turystyczni naprawdę chcą się wyróżnić, to muszą korzystać z niej, by wzmacniać ludzką stronę całego procesu. W taki sposób podchodzimy do technologii w ramach Accor, gdzie widzimy rozwiązania cyfrowe jako narzędzia wspierające kontakty międzyludzkie, dając naszym zespołom szeroki wachlarz narzędzi dla umacniania więzi z naszymi gośćmi i oferowania jeszcze lepszego serwisu.
Saskia Gentil, SVP Sales, Europe & North Africa w Accor
Raport Tailor-Made Touch or Digital Efficiency wskazuje, że do osiągnięcia wspomnianej synergii na wysokim poziomie, konieczne jest zrozumienie nieustannie zmieniających się potrzeb i upodobań podróżników. Od popularnych destynacji i krótkich trendów, po długookresowe rozwijające się tendencje, jak np. zrównoważona turystyka, slow travels czy wellness – doradcy muszą nie tylko być świadomi tych czynników, lecz także dysponować zasobami i lokalnym know-how, dzięki którym zaprezentują swoim klientom najlepsze opcje oraz dadzą najprzydatniejsze wskazówki.
Narzędzia cyfrowe powinny służyć odpowiedzi na bieżące trendy i usprawnieniu, lecz nie całkowitemu wyręczeniu w pracy. Kluczowe jest wsparcie lokalnych partnerów i doradców służących cenną ekspertyzą miejscowego rynku oraz dostępnych możliwość w zakresie kultury czy języka – co jest szczególnie istotne w tak zróżnicowanym regionie europejskim.
Przygotowany na zlecenie Accor raport omawia również trendy, których znaczenie będzie rosło w najbliższych latach przyszłości. Wśród nich znalazły się m.in. sztuczna inteligencja, kryptowaluty i metaversum, a także niektóre z najpopularniejszych destynacji, zarówno w 2023 roku, jak i nadchodzących latach. To pierwszy z serii trzech raportów Accor, których publikację zaplanowano w najbliższych miesiącach. Kolejne dwa dotyczą odpowiednio podróży służbowych i MICE.
Accor to wiodąca na świecie grupa hotelarska oferująca usługi w ponad 110 krajach w 5 400 obiektach, 10 000 lokalach gastronomicznych, ośrodkach odnowy biologicznej i elastycznych miejscach pracy. Grupa posiada jeden z najbardziej zróżnicowanych ekosystemów hotelarskich w branży, obejmujący ponad 40 marek hotelowych, od luksusowych po ekonomiczne, a także Lifestyle wraz z Ennismore. Accor zobowiązuje się do podejmowania pozytywnych działań w zakresie etyki i uczciwości biznesowej, odpowiedzialnej turystyki, zrównoważonego rozwoju, działań na rzecz społeczności lokalnej oraz różnorodności i integracji. Założona w 1967 roku spółka Accor SA ma siedzibę we Francji i jest notowana na giełdzie Euronext w Paryżu (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku pozagiełdowym (Ticker: ACCYY) w Stanach Zjednoczonych. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.group.accor.com lub śledząc na Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram i TikTok.
Senior Manager Media Relations & PR Poland & Eastern Europe
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/indywidualne-rozwiazania-wazniejsze-niz-uslugi-cyfrowe-w-trakcie-podrozy